miércoles, 28 de septiembre de 2016

SET PRINCIPIS SOBRE L'APRENENTATGE.

Els principis sobre l'aprenentatge que regulen les pràctiques educatives avançades. Programa Escola Nova 21




1. L'alumnat ha de ser el centre de l'aprenentatge.
En aquest sentit, els entorns d'aprenentatge han d'otorgar als alumnes el protagonisme que els correspon, estimulant el seu compromís i una participació activa i autoregulada en la construcció del seu propi coneixement.   
2. L'aprenentatge és un procés de naturalesa social.
L'organització de l'aprenentatge ha de treure partit de la interacció guiada o lliure entre alumnes i desenvolupar les potencialitats de l'aprenentatge entre iguals.


3. Les emocions són part integral de l'aprenentatge.
L'aprenentatge és un procés que resulta de la combinació inextricable entre motivació, cognició i emoció. L'assoliment de resultats exigeix que les experiències educatives siguin capaces de connectar amb els interessos i motivacions dels alumnes.

4. L'aprenentatge ha de tenir en compte les diferències individuals.
L'organització dels entorns d'aprenentatge ha de contemplar necessàriament les diferències en coneixements previs, estils, estratègies, creences, interessos i motivacions. La personalització de l'aprenentatge és una exigència d'una escola avançada.
5. L'esforç amb sentit és clau per a l'aprenentatge.
Els entorns d'aprenentatge han d'estimular els alumnes a posar en joc les seves capacitats per superar-se, evitant la sobrecàrrega i els sistemes desmotivadors basats en la monotonia, la por i la pressió excessiva que no s'audiuen amb l'aprenentatge eficaç i durador.
6. L'avaluació continuada afavoreix l'aprenentatge.
Les experiències educatives han de permetre que els alumnes puguin identificar amb claredat quines són les expectatives en relació a l'activitat de cadascun d'ells. L'avaluació formativa ha de ser substancial, regular i és indispensable per retroalimentar el procés d'aprenentatge i el disseny de la pròpia acció educativa.
7. Aprendre és construir connexions horitzontals entre àrees de coneixement.
Cal abordar problemes i matèries que promoguin la translació de les estructures de coneixement a situacions noves.






Més informació sobre Escola Nova 21:
http://www.escolanova21.cat/qui-som/

No hay comentarios:

Publicar un comentario